Szybki makaron z brokułami

WYJĄTKOWE CECHY

Brokuł to warzywo o najwyższym potencjale antynowotworowym!

ZIELONE ROŻYCZKI ZDROWIA

owszechnie wiadomo, że spożywanie ekologicznych warzyw jest korzystne dla zdrowia. Dobroczynny błonnik w nich zawarty doskonale wspomaga pracę jelit, pozytywnie wpływa na poziom cholesterolu i cukru we krwi oraz obniża ryzyko wystąpienia chorób serca. Zdarza się jednak, że brakuje nam pomysłu na wprowadzenie ich do diety. Nie każdy staje się głodny na myśl o posiłku złożonym jedynie z sałatki. A gdyby tak, dodać solidną porcję warzyw do pełnoziarnistego, obfitującego w minerały makaronu?…no i wówczas apetyt zaczyna rosnąć! Pora więc na makaron z jednym z najzdrowszych warzyw jakim są brokuły. Niepozorne, zielone różyczki o niesamowitej, zdrowotnej mocy.

Składniki

  • 100 g makaronu z brązowego ryżu można użyć innego
  • 350 g pomidorków koktajlowych przekrojonych na pół (najlepiej, aby były mocno dojrzałe)
  • 1 mała główka brokuł pokrojonych na różyczki
  • 1 ząbek czosnku rozgniecionego i odstawionego na 10min. (dlaczego? Przeczytaj poniżej)
  • ¼ łyżeczki oregano
  • duża garść natki pietruszki drobno pokrojonej
  • niewielki kawałek sera koziego startego lub 1 łyżka płatków drożdżowych
  • 2 łyżeczki masla klarowanego
  • sól kłodawska lub himalajska do smaku
  • pieprz do smaku

Przygotowanie

  • W naczyniu wymieszać pomidorki, czosnek, oregano, masło klarowane, dodać soli i pieprzu.
  • Wstawić do piekarnika o temperaturze 200st.C i zapiekać ok. 8-10 min.
  • Dodać brokuły, wymieszać i ponownie zapiekać przez 10-12 min.
  • Wymieszać z ugotowanym makaronem, posypać pietruszką i płatkami drożdżowymi.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: makaronu z brązowego ryżu, brokuł, masła klarowanego, czosnku, oregano, pietruszki, płatków drożdżowych i soli kłodawskiej?
MAKARON Z BRĄZOWEGO RYŻU- jest pełen witamin (głównie witamin z grupy B), minerałów (manganu, magnezu, fosforu, cynku, żelaza), dobroczynnego dla jelit błonnika, korzystnie wpływającego na poziom cholesterolu i cukru we krwi. Pamiętajmy jednak o wyborze takiego produktu, który jest certyfikowany i pochodzi z ekologicznych upraw. Ryż może bowiem zawierać toksyczny związek chemiczny- arszenik.
BROKUŁY- są źródłem witaminy K, C, A, B9 oraz fosforu, selenu i dobroczynnego dla jelit błonnika. Obecny w nich potas redukuje ciśnienie krwi, a wapń wpływa korzystnie na układ kostny. Zawierają flawonoid-kemferol, dzięki czemu łagodzą stany zapalne w organizmie. Mogą wspierać prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, pracę mózgu oraz utrzymanie optymalnego poziomu cukru we krwi. Zajmują pierwsze miejsce wśród warzyw o najwyższym potencjale antynowotworowym.
MASŁO KLAROWANE- nie bez powodu w medycynie ajurwedyjskiej nazywane jest “złotem”. Posiada całą gamę zalet; ma działanie przeciwzapalne, alkalizujące, nawilża tkankę łączna i stawy, usprawnia pamieć. Jest dobrym źrodłem antyoksydantów(przeciwutleniaczy)- witamin A i E, które znakomicie niwelują szkodliwe wolne rodniki, wspaniale regenerują i odżywiają skórę, mogą też korzystnie wpływać na kondycję wzroku. Masło klarowane dzięki obecności witaminy K poprawia stan układu kostnego. Poprzez stymulację enzymów trawiennych wspomaga proces trawienia. Zawiera kwas masłowy, który działa wzmacniająco na ściany jelit i pozytywnie wpływa na ich prawidłową mikroflorę. Jest dobrze tolerowane przez osoby wrażliwe na produkty mleczne, gdyż prawie całkowicie pozbawione jest laktozy i kazeiny. Swoim subtelnym, lekko orzechowym smakiem doskonale podkreśla smak potraw. Dodatkowo jest świetnym tłuszczem do użycia w wysokiej temperaturze, ma jeden z najwyższych punktów dymienia (ok. 235st. C), dzięki temu nie utlenia sie i nie ulega innym toksycznym przemianom. Dla porównania temperatura dymienia oleju rzepakowego to ok, 130 st. C, oleju słonecznikowego ok. 107 st, C, a oliwy z oliwek ok. 191 st. C.
CZOSNEK- wspomaga układ odpornościowy; zawiera antyoksydanty, usprawnia procesy trawienne, wspomaga obniżanie cholesterolu, ciśnienia, zmniejszając przy tym ryzyko zachorowań na choroby serca. Ważne, aby przed dodaniem go do potrawy najpierw go rozgnieść lub pokroić, w celu zachowania jego wlaściwości zdrowotnych i uwolnienia dobroczynnej allicyny (naturalny związek chemiczny wydzielany przez rosliny, 15 razy silniejszy niz penicylina pod względem działania bakteriobójczego).
OREGANO (LEBIODKA POSPOLITA)- zawiera witaminę E, K, mangan, żelazo i wapń. Obfituje w antyoksydanty, działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie. Dzieki zawartości karwakrolu i tymolu ma działanie antywirusowe.
NATKA PIETRUSZKI- posiada właściwości antybakteryjne. Zawiera więcej witaminy C niż cytrusy (ok. 3 razy więcej niż cytryna). Jest źródłem potasu, beta karotenu oraz witaminy K i kwasu foliowego dzięki czemu może korzystnie wpływa na układ kostny i serce. Obecna w niej luteina, beta karoten i zeaksantyna wspierają zdrowie oczu.
PŁATKI DROŻDŻOWE- są doskonałym zamiennikiem sera i w przeciwieństwie do niego nie działają zapalnie na organizm. Obfitują w białko, błonnik, witaminy z grupy B i takie minerały jak: selen, cynk, fosfor, potas, wapń i żelazo. Zawierają 18 aminokwasów i beta glukany, wspomagające pracę układu odpornościowego. Przy ich zakupie, istotne jest, aby zwracać uwagę, żeby nie były fortyfikowane sztucznymi witaminami.
SÓL KŁODAWSKA LUB HIMALAJSKA- w przeciwieństwie do zwykłej soli (chlorku sodu) nie jest rafinowana i zawiera około 72 minerały (m.in. magnez, cynk, miedź, potas, selen).

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close