Pieczona papryka faszerowana brokułami i serem feta

WYJĄTKOWE CECHY

Brokuły są źródłem witaminy K, C, A, B9 oraz fosforu, selenu i dobroczynnego dla jelit błonnika

PIECZONA PAPRYKA FASZEROWANA BROKUŁAMI I SEREM FETA

Papryka jest popularnym warzywem a jej słodkawy smak ma wielu zwolenników. W kuchni jest najczęściej używana jako dodatek, choć w wersji faszerowanej nie jest niczym nowym. Jedyne, co może być zaskakujące to różnorodność nadzienia. Moja propozycja to farsz brokułowy z nutą aromatycznego czosnku i wyrazistością słonego sera feta. Danie lekkie, z dużą zawartością warzyw, a więc i dobroczynnego dla jelit błonnika. Nadaje się zarówno na obiad jak i kolację.

Składniki

  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka żółta
  • 1 główka brokułów podzielona na małe różyczki
  • niewielki kawałek sera feta
  • 2 ząbki czosnku rozgniecionego i odstawionego na 10min. (dlaczego? Przeczytaj poniżej)
  • 1 łyżeczka masła klarowanego
  • szczypta płatków chili
  • sól kłodawska lub himalajska do smaku

Przygotowanie

  • Papryki delikatnie przekrój wzdłuż, wydrąż nasiona.
  • Brokuły gotuj w osolonej wodzie przez 2 min.
  • Na rozgrzanym maśle lekko podsmaż czosnek i płatki chili.
  • Odstaw z ognia, dodaj brokuły i pokruszony ser feta, dopraw solą i wymieszaj.
  • Nafaszeruj papryki i piecz w temperaturze 180st. C przez ok. 20-30min.
  • Zapieczone papryki posyp niewielką dodatkową ilością sera fety.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: papryki, brokułów, sera feta, masła klarowanego, czosnku i soli kłodawskiej?
PAPRYKA- jest źródłem witaminy A, B6, C oraz kwasu foliowego i potasu. Obfituje w antyoksydanty, które unieszkodliwiają wolne rodniki. Dzęki luteinie i zeaksantynie korzystnie wpływa na wzrok.
BROKUŁY- są źródłem witaminy K, C, A, B9 oraz fosforu, selenu i dobroczynnego dla jelit błonnika. Obecny w nich potas redukuje ciśnienie krwi, a wapń wpływa korzystnie na układ kostny. Zawierają flawonoid-kemferol, dzięki czemu łagodzą stany zapalne w organizmie. Mogą wspierać prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, pracę mózgu oraz utrzymanie optymalnego poziomu cukru we krwi. Zajmują pierwsze miejsce wśród warzyw o najwyższym potencjale antynowotworowym.
SER FETA- w porównaniu z serem krowim ma mniejsze cząsteczki tłuszczu, dzięki czemu jest łatwiej trawiony, nie obciąża układu pokarmowego i nie wywołuje uszkodzeń śluzówki. Jest znakomitym źródłem witamin z grupy B oraz wapnia i fosforu.
MASŁO KLAROWANE- nie bez powodu w medycynie ajurwedyjskiej nazywane jest “złotem”. Posiada całą gamę zalet; ma działanie przeciwzapalne, alkalizujące, nawilża tkankę łączna i stawy, usprawnia pamieć. Jest dobrym źrodłem antyoksydantów(przeciwutleniaczy)- witamin A i E, które znakomicie niwelują szkodliwe wolne rodniki, wspaniale regenerują i odżywiają skórę, mogą też korzystnie wpływać na kondycję wzroku. Masło klarowane dzięki obecności witaminy K poprawia stan układu kostnego. Poprzez stymulację enzymów trawiennych wspomaga proces trawienia. Zawiera kwas masłowy, który działa wzmacniająco na ściany jelit i pozytywnie wpływa na ich prawidłową mikroflorę. Jest dobrze tolerowane przez osoby wrażliwe na produkty mleczne, gdyż prawie całkowicie pozbawione jest laktozy i kazeiny. Swoim subtelnym, lekko orzechowym smakiem doskonale podkreśla smak potraw. Dodatkowo jest świetnym tłuszczem do użycia w wysokiej temperaturze, ma jeden z najwyższych punktów dymienia (ok. 235st. C), dzięki temu nie utlenia sie i nie ulega innym toksycznym przemianom. Dla porównania temperatura dymienia oleju rzepakowego to ok, 130 st. C, oleju słonecznikowego ok. 107 st, C, a oliwy z oliwek ok. 191 st. C.
CZOSNEK- zawiera antyoksydanty i związki siarki, dzięki czemu wspomaga układ immunologiczny i produkcję limfocytów odpowiedzialnych za wyłapywanie i usuwanie patogenów, Ważne, aby przed dodaniem go do potrawy najpierw go rozgnieść lub pokroić, w celu zachowania jego własciwości zdrowotnych i uwolnienia dobroczynnej allicyny (naturalny zwiazek chemiczny wydzielany przez rośliny, 15 razy silniejszy niz penicylina pod wzgledem działania bakteriobójczego).
SÓL KŁODAWSKA LUB HIMALAJSKA- w przeciwieństwie do zwykłej soli (chlorku sodu) nie jest rafinowana i zawiera około 72 minerały (m.in. magnez, cynk, miedź, potas, selen).

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close