Pierś z kurczaka faszerowana szpinakiem i serem feta

WYJĄTKOWE CECHY

Kurczak ze względu na niewielki rozmiar absorbuje mniejszą ilość toksyn. Jeśli jest bio dostarcza dobrego białka, głównego budulca wszystkich komórek.

SOCZYSTY KURCZAK PEŁEN SMAKU

Kurczak nie jest mięsem wyszukanym, ale w towarzystwie odpowiednich dodatków może naprawdę smakować wybornie. Jeśli zadbamy o zakup mięsa z naturalnej hodowli, bez użycia antybiotyków, hormonów i składników genetycznie modyfikowanych będzie również dostarczać wielu niezbędnych substancji odżywczych. Warto również pamiętać, że niewielkie zwierzęta akumulują mniejszą ilość toksyn. Smacznie i zdrowo, połączenie idealne.

Składniki

  • 2 piersi z kurczaka lub indyka
  • garść świeżego szpinaku
  • 2-3 łyżki sera feta
  • 2 ząbki czosnku , rozgniecionego i odstawionego na 10 min.(dlaczego? przeczytaj poniżej)
  • szczypta pieprzu cayenne
  • szczypta curry
  • 1-2 łyżki ghee lub oleju kokosowego
  • 2 łyżki natki pietruszki , drobno pokrojonej
  • sól kłodawska lub himalajska do smaku
  • 1 łyżeczka świeżo startego imbiru

Przygotowanie

  • Mięso natrzyj czosnkiem i imbirem, dopraw solą i przyprawami, odstaw na przynajmniej 30 min.
  • Na rozgrzanym tłuszczu usmaż piersi na złoty kolor, do miękkości.
  • Zdejmij z ognia i ponacinaj wzdłuż (z jednej strony, do połowy grubości mięsa).
  • W nacięciach umieść po kilka listków szpinaku i ser feta.
  • Całość podsmaż ok. 1-2 min.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: piersi z kurczaka, szpinaku, pietruszki, sera feta, czosnku, imbiru, oleju kokosowego i soli kłodawskiej?
PIERŚ Z KURCZAKA- jest dobrym źródłem, łatwo przyswajalnego, niskokalorycznego białka. Jest lekkostrawna, dzięki czemu jest polecana dla osób z wrażliwym przewodem pokarmowym. Zawiera witaminy z grupy B oraz fosfor, selen, cynk, miedź i potas.
SZPINAK- trudno jest znaleźć warzywo, które zawierałoby więcej drogocennej dla kości witaminy K niż właśnie szpinak. Ponadto obfituje w witaminy A i C, dzięki czemu działa antyoksydacyjnie i unieszkodliwa wolne rodniki. Jest źródłem takich minerałów jak: magnez, żelazo i mangan.
NATKA PIETRUSZKI- posiada właściwości antybakteryjne. Jest źródłem potasu, witaminy A oraz witaminy K i kwasu foliowego, dzięki czemu może korzystnie wpływać na układ kostny i serce. Skrywa w sobie więcej witaminy C niż cytrusy (ok. 3 razy więcej niż cytryna). Jest jednym z warzyw o największej zawartości żelaza (w 100g az 5-6mg), idealnie sprawdza się w leczeniu anemii. Obfituje w drogocenne dla zdrowia flawonoidy, chlorofil i aminokwasy. Doskonale wspomaga wątrobę i oczyszczanie nerek, usuwa nadmiar wody z organizmu. Działa rozkurczowo, co znajduje zastosowanie przy dolegliwościach bólowych (np. podczas menstruacji). Zapobiega niestrawnośći i redukuje wzdęcia. Zawarta w niej luteina, beta karoten i zeaksantyna wspierają zdrowie oczu.
SER FETA- w porównaniu z serem krowim ma mniejsze cząsteczki tłuszczu, dzięki czemu jest łatwiej trawiony, nie obciąża układu pokarmowego i nie wywołuje uszkodzeń śluzówki ani stanów zapalnych. Jest znakomitym źródłem witamin z grupy B oraz wapnia i fosforu.
CZOSNEK- wspomaga układ odpornościowy; obfituje w antyoksydanty, usprawnia procesy trawienne, wspomaga obniżanie cholesterolu, ciśnienia, zmniejszając przy tym ryzyko zachorowań na choroby serca. Obecna w czosnku siarka zwiększa biodostępność składników mineralnych z pożywienia, zawierającego kwas fitynowy (m.in. rośliny strączkowe, ryż). Badania wykazują, że po dodaniu czosnku do posiłków składających się z ryżu czy roślin strączkowych, przyswajalność cynku i żelaza wzrasta dwukrotnie. W celu skorzystania z wlaściwości zdrowotnych czosnku i uwolnienia dobroczynnej allicyny (naturalny związek chemiczny wydzielany przez rośliny, 15 razy silniejszy niz penicylina pod względem działania bakteriobójczego) istotne jest, aby przed dodaniem go do potrawy najpierw go rozgnieść lub pokroić i odczekać kilka minut. Allicyna nie występuje w nienaruszonych ząbkach czosnku (w celu jej wytworzenia musi dojść do reakcji pomiędzy alliiną i allinazą). Alliina nie posiada zapachu, z tego powodu nierozgnieciony czosnek nie pachnie. Poprzez wydobycie zapachu, wydobywamy jego moc.
IMBIR- w medycynie ajurwedyjskiej nazywany jest uniwersalnym lekarstwem, panaceum dla układu trawiennego, oddechowego i krwionośnego. Zawiera gingerole o działaniu przeciwzapalnym, uspokaja żolądek, ma właściwości rozkurczowe, likwiduje wzdęcia. Zwiększa moc wchłaniania składników odżywczych z pożywienia poprzez stymulowanie wydzielania enzymów trawiennych.
OLEJ KOKOSOWY- obfituje w tłuszcze o średniej długości łańcucha, dzięki czemu jest lekkostrawny, łatwo metabolizowany. Poprzez zawartość kwasu laurynowego, wykazuje właściwości o działaniu bakteriobójczym, wirusobójczym i przeciwgrzybiczym. Pomaga przekształcić cholesterol LDL w tzw. dobry cholesterol (HDL), obniża więc ryzyko występowania chorób serca. Doskonale sprawdza się w wysokich temperaturach.
SÓL KŁODAWSKA LUB HIMALAJSKA- w przeciwieństwie do zwykłej soli (chlorku sodu) nie jest rafinowana i zawiera około 72 minerały (m.in. magnez, cynk, miedź, potas, selen).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close