Soczysty schab nieco inaczej

WYJĄTKOWE CECHY

Bogactwo ziół o mocy antywirusowej, antybakteryjnej i przeciwzapalnej.

ZIOŁOWE SAKIEWKI SCHABOWE, APETYCZNE I ODŻYWCZE

Wieprzowina ma często niechlubną opinię mało wartościowego i niezdrowego mięsa, co nie jest do końca prawdą. Ważne, aby mięso pochodziło ze sprawdzonego źródła, gdzie zwierzęta mają właściwe warunki, nie są stosowane hormony, antybiotyki a ich karma nie jest genetycznie modyfikowana. Schab nie jest mięsem wyszukanym, ale odpowiednie nadzienie i aromatyczna, ziołowa marynata sprawiają, że nabiera bardziej wysublimowanego smaku. Dodatek masła klarowanego nadaje sakiewce soczystości, delikatnie orzechowej nuty i wzbogaca ją o wyjątkowe właściwości prozdrowotne.

Składniki

  • 2 kawałki schabu cienko rozbitego
  • 5-6 pomidorów suszonych pokrojonych w cienkie paski
  • duża garść młodych liści szpinaku
  • 1 ząbek czosnku rozgnieciony i odstawiony na 10 min (dlaczego? Przeczytaj poniżej)
  • 3 plasterki szynki parmeńskiej drobno pokrojonej
  • 1 łyżeczka masła klarowanego
  • szczypta majeranku
  • szczypta tymianku
  • szczypta oregano
  • szczypta kolendry
  • sól kłodawska lub himalajska do smaku
  • ¼ łyżeczki ziół prowansalskich
  • pieprz cayenne do smaku

Przygotowanie

  • Schab dopraw solą, pieprzem i ziołami (oprócz ziół prowansalskich).
  • Odstaw najlepiej na kilka godzin.
  • Wymieszaj pomidory, szpinak, szynkę, czosnek i zioła prowansalskie.
  • Powstałą mieszanką nafaszeruj środkową część schabu, dodaj ½ łyżeczki masła klarowanego do każdego kawałka mięsa i złóż w kształt sakiewki, związując nitką.
  • Formę w której umieścisz sakiewki wysmaruj tluszczem.
  • Przez 10 min. piecz w temp. 200st.C, pod przykryciem, następnie przez 20-30 min. w temp. 180st. C, możesz podlewać wodą.
  • Pod koniec pieczenia, mięso możesz odkryć w celu zarumienienia.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: szpinaku, masła klarowanego, czosnku, majeranku, oregano,tymianku, kolendry i soli kłodawskiej?
SZPINAK- trudno jest znaleźć warzywo, które zawierałoby więcej drogocennej dla kości witaminy K niż właśnie szpinak. Ponadto obfituje w witaminy A i C, dzięki czemu działa antyoksydacyjnie i unieszkodliwa wolne rodniki. Jest źródłem takich minerałów jak: magnez, żelazo i mangan.
MASŁO KLAROWANE- nie bez powodu w medycynie ajurwedyjskiej nazywane jest “złotem”. Posiada całą gamę zalet; ma działanie przeciwzapalne, alkalizujące, nawilża tkankę łączna i stawy, usprawnia pamieć. Jest dobrym źrodłem antyoksydantów(przeciwutleniaczy)- witamin A i E, które znakomicie niwelują szkodliwe wolne rodniki, wspaniale regenerują i odżywiają skórę, mogą też korzystnie wpływać na kondycję wzroku. Masło klarowane dzięki obecności witaminy K poprawia stan układu kostnego. Poprzez stymulację enzymów trawiennych wspomaga proces trawienia. Zawiera kwas masłowy, który działa wzmacniająco na ściany jelit i pozytywnie wpływa na ich prawidłową mikroflorę. Jest dobrze tolerowane przez osoby wrażliwe na produkty mleczne, gdyż prawie całkowicie pozbawione jest laktozy i kazeiny. Swoim subtelnym, lekko orzechowym smakiem doskonale podkreśla smak potraw. Dodatkowo jest świetnym tłuszczem do użycia w wysokiej temperaturze, ma jeden z najwyższych punktów dymienia (ok. 235st. C), dzięki temu nie utlenia sie i nie ulega innym toksycznym przemianom. Dla porównania temperatura dymienia oleju rzepakowego to ok, 130 st. C, oleju słonecznikowego ok. 107 st, C, a oliwy z oliwek ok. 191 st. C.
CZOSNEK- wspomaga układ odpornościowy; zawiera antyoksydanty, usprawnia procesy trawienne, wspomaga obniżanie cholesterolu, ciśnienia, zmniejszając przy tym ryzyko zachorowań na choroby serca. Ważne, aby przed dodaniem go do potrawy najpierw go rozgnieść lub pokroić, w celu zachowania jego wlaściwości zdrowotnych i uwolnienia dobroczynnej allicyny (naturalny związek chemiczny wydzielany przez rosliny, 15 razy silniejszy niz penicylina pod względem działania bakteriobójczego).
MAJERANEK- ma działanie przeciwbakteryjne, przeciwzapalne i antyoksydacyjne. Korzystnie wpływa na układ trawienny i hormonalny.
OREGANO (LEBIODKA POSPOLITA)- zawiera witaminę E, K, mangan, żelazo i wapń. Obfituje w antyoksydanty, działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie. Dzięki zawartości karwakrolu i tymolu ma działanie antywirusowe.
TYMIANEK- ma działanie przeciwbakteryjne, wykrztuśne i rozkurczowe. Usprawnia trawienie i jest pomocny przy niestrawności. Łagodzi stany zapalne i infekcje górnych dróg oddechowych.
KOLENDRA- bogata w antyoksydanty, unieszkodliwiające wolne rodniki, działa przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie, wspomaga pracę serca, mózgu i układu trawiennego. Miewa zastosowanie przy chorobach skórnych, wysypkach, zapaleniach.
SÓL KŁODAWSKA LUB HIMALAJSKA- w przeciwieństwie do zwykłej soli (chlorku sodu) nie jest rafinowana i zawiera około 72 minerały (m.in. magnez, cynk, miedź, potas, selen).

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close