Pietruszkowy hummus do makaronu

WYJĄTKOWE CECHY

Witaminy B, C, beta karoten, potas, miedź, cynk...wszystko w jednym wyjątkowo pysznym daniu!

HUMMUS TO NIE TYLKO OPCJA DLA WARZYW, POZNAJ JEGO ZASKAKUJĄCE MOŻLIWOŚCI ZDROWOTNE I SMAKOWE

Zdrowo, szybko, pysznie i…zaskakująco, tak można w skrócie opisać dzisiejszy przepis. Zdrowo, bo bogato w witaminy, minerały i całą gamę prozdrowotnych właściwości. Szybko, bo wykonanie zajmuje zaledwie kilka minut. Pysznie, aż tak, że nie można skończyć jeść. A zaskakująco, bo czy kiedykolwiek przyszło Ci do głowy połączyć makaron z hummusem? Zaryzykuj i przekonaj się, że hummus doskonale się nadaje nie tylko do kanapek.

Składniki

  • 2 porcje makaronu z mąki niehybrydyzowanej, niefortyfikowanej
  • ½– ¾ szklanki hummusu (osobny przepis tutaj)
  • 4 łyżki natki pietruszki drobno pokrojonej
  • ½ papryki czerwonej drobno pokrojonej
  • 150 g grzybków shiitake lub pieczarek drobno pokrojonych
  • 1-2 ząbki czosnku rozgniecionego i odstawionego na 10min (dlaczego? Przeczytaj poniżej)
  • ½ łyżeczki masła klarowanego
  • szczypta tymianku
  • sól kłodawska lub himalajska do smaku

Przygotowanie

  • Makaron ugotuj al dente według wskazówek z opakowania.
  • Zachowaj ½ szklanki wody w którym gotował się makaron.
  • Na rozgrzanym maśle klarowanym lekko podsmaż grzybki, paprykę, czosnek.
  • Dopraw solą, pieprzem i tymiankiem.
  • Odstaw z ognia, dodaj hummus, pietruszkę, makaron i jeżeli kosystencja jest dla Ciebie zbyt gęsta, wodę z makaronu, wymieszaj.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: hummusu, papryki, pietruszki, grzybków shiitake, czosnku, masła klarowanego i soli kłodawskiej?
HUMMUS- jest dobrym źródłem białka, witamin z grupy B oraz manganu, miedzi, fosforu i cynku. Cieciorka, ziarna sezamu (tahini), które wchodzą w skład hummusu wykazują działanie przeciwzapalne. Dzieki zawartości błonnika, wspomaga prace systemu trawiennego i korzystnie wpływa na mikroflorę jelit. Ma niski indeks glikemiczny, co zapobiega gwałtownemu wyrzutowi insuliny do krwi.
PAPRYKA- jest źródłem witaminy A, B6, C oraz kwasu foliowego i potasu. Obfituje w antyoksydanty, które unieszkodliwiają wolne rodniki. Dzęki luteinie i zeaksantynie korzystnie wpływa na wzrok.
NATKA PIETRUSZKI- posiada właściwości antybakteryjne. Zawiera więcej witaminy C niż cytrusy (ok. 3 razy więcej niż cytryna). Jest źródłem potasu, beta karotenu oraz witaminy K i kwasu foliowego dzięki czemu może korzystnie wpływa na układ kostny i serce. Obecna w niej luteina, beta karoten i zeaksantyna wspierają zdrowie oczu
GRZYBY SHIITAKE- działają przeciwzapalnie, są bogatym zródłem polisacharydów, beta glukanów zwiększających produkcję białych krwinek odpowiedzialnych za zwalczanie infekcji. Dodatkowo zawierają niezbędną w czasie choroby witaminę D oraz selen, miedz, potas i magnez.
CZOSNEK- wspomaga układ odpornościowy; zawiera antyoksydanty, usprawnia procesy trawienne, wspomaga obniżanie cholesterolu, ciśnienia, zmniejszając przy tym ryzyko zachorowań na choroby serca. Ważne, aby przed dodaniem go do potrawy najpierw go rozgnieść lub pokroić, w celu zachowania jego wlaściwości zdrowotnych i uwolnienia dobroczynnej allicyny (naturalny związek chemiczny wydzielany przez rosliny, 15 razy silniejszy niz penicylina pod względem działania bakteriobójczego).
MASŁO KLAROWANE- nie bez powodu w medycynie ajurwedyjskiej nazywane jest “złotem”. Posiada całą gamę zalet; ma działanie przeciwzapalne, alkalizujące, nawilża tkankę łączna i stawy, usprawnia pamieć. Jest dobrym źrodłem antyoksydantów(przeciwutleniaczy)- witamin A i E, które znakomicie niwelują szkodliwe wolne rodniki, wspaniale regenerują i odżywiają skórę, mogą też korzystnie wpływać na kondycję wzroku. Masło klarowane dzięki obecności witaminy K poprawia stan układu kostnego. Poprzez stymulację enzymów trawiennych wspomaga proces trawienia. Zawiera kwas masłowy, który działa wzmacniająco na ściany jelit i pozytywnie wpływa na ich prawidłową mikroflorę. Jest dobrze tolerowane przez osoby wrażliwe na produkty mleczne, gdyż prawie całkowicie pozbawione jest laktozy i kazeiny. Swoim subtelnym, lekko orzechowym smakiem doskonale podkreśla smak potraw. Dodatkowo jest świetnym tłuszczem do użycia w wysokiej temperaturze, ma jeden z najwyższych punktów dymienia (ok. 235st. C), dzięki temu nie utlenia sie i nie ulega innym toksycznym przemianom. Dla porównania temperatura dymienia oleju rzepakowego to ok, 130 st. C, oleju słonecznikowego ok. 107 st, C, a oliwy z oliwek ok. 191 st. C.
SÓL KŁODAWSKA LUB HIMALAJSKA- w przeciwieństwie do zwykłej soli (chlorku sodu) nie jest rafinowana i zawiera około 72 minerały (m.in. magnez, cynk, miedź, potas, selen).

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close