Jajko w papryce, ze szparagami

WYJĄTKOWE CECHY

Skarbnica witamin, minerałów, błonnika, kwasów Omega 3, lecytyny i nie tylko...działa przeciwzapalnie, wspomaga pracę mózgu, jelit oraz doskonale wpływa na wzrok!

JAJKO SADZONE W PAPRYCE, PODANE ZE SZPARAGAMI W SZYNCE PARMEŃSKIEJ – MIŁOŚĆ NA TALERZU

Prosty i efektowny pomysł na śniadanie w Walentynki lub po prostu rozpieszczenie bez okazji, kto powiedział, że dzień Św. Walentego ma być tylko raz do roku?…Sekret smacznych szparagów tkwi w optymalnym czasie ich gotowania, 2 minuty sprawiają, że nie tracą koloru, są miękkie, ale zarazem jędrne.

Składniki

  • kilka sztuk szparagów
  • 1 jajko
  • 1 krążek czerwonej papryki
  • kilka plasterków szynki parmeńskiej
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • pieprz do smaku
  • sól kłodawska lub himalajska do smaku

Przygotowanie

  • Szparagi wrzuć do wrzącej, osolonej wody.
  • Gotuj przez 2 minuty, następnie owiń plasterkami szynki parmeńskiej.
  • Na rozgrzanym maśle klarowanym w otoczce z papryki upiecz jajko, 4 minuty, pod przykryciem. Istotne, aby żółtko miało półpłynną konsystencję, pozwoli to zachować więcej wartości odżywczych.
  • Jeden z plasterków szynki parmeńskiej zwiń w kształt serca i ułóż na jajku.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: jajka, szparagów, masła klarowanego i soli kłodawskiej?
JAJKO- jest skarbnicą witamin A, B, D E, K oraz takich minerałów jak: cynk, żelazo, miedź, selen. Obfituje też w kwasy omega 3, lecytynę, cholinę, luteinę, zeaksantynę. Posiada idealny panel aminokwasów. Świetnie wpływa na wzrok i wspomaga pracę mózgu.
SZPARAGI- źródło witaminy K, A, C, E oraz kwasu foliowego, potasu i fosforu.Kwas foliowy dba o zdrowie płodu u kobiet w ciaży, a potas wspomaga obniżanie cisnienia. Dzięki antyoksydantom zostają unieszkodliwiane wolne rodniki, a dzięki błonnikowi usprawniają pracę jelit.
MASŁO KLAROWANE- nie bez powodu w medycynie ajurwedyjskiej nazywane jest “złotem”. Posiada całą gamę zalet; ma działanie przeciwzapalne, alkalizujące, nawilża tkankę łączna i stawy, usprawnia pamieć. Jest dobrym źrodłem antyoksydantów(przeciwutleniaczy)- witamin A i E, które znakomicie niwelują szkodliwe wolne rodniki, wspaniale regenerują i odżywiają skórę, mogą też korzystnie wpływać na kondycję wzroku. Masło klarowane dzięki obecności witaminy K poprawia stan układu kostnego. Poprzez stymulację enzymów trawiennych wspomaga proces trawienia. Zawiera kwas masłowy, który działa wzmacniająco na ściany jelit i pozytywnie wpływa na ich prawidłową mikroflorę. Jest dobrze tolerowane przez osoby wrażliwe na produkty mleczne, gdyż prawie całkowicie pozbawione jest laktozy i kazeiny. Swoim subtelnym, lekko orzechowym smakiem doskonale podkreśla smak potraw. Dodatkowo jest świetnym tłuszczem do użycia w wysokiej temperaturze, ma jeden z najwyższych punktów dymienia (ok. 235st. C), dzięki temu nie utlenia sie i nie ulega innym toksycznym przemianom. Dla porównania temperatura dymienia oleju rzepakowego to ok, 130 st. C, oleju słonecznikowego ok. 107 st, C, a oliwy z oliwek ok. 191 st. C.
SÓL KŁODAWSKA LUB HIMALAJSKA- w przeciwieństwie do zwykłej soli (chlorku sodu) nie jest rafinowana i zawiera około 72 minerały (m.in. magnez, cynk, miedź, potas, selen).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close