Zdrowe lody czy mus z mango

WYJĄTKOWE CECHY

Mangiferyna z mango detoksykuje, unieszkodliwia wolne rodniki, obniża poziom cukru, działa antybakteryjnie i przeciwzapalnie.

UROKLIWIE POMARAŃCZOWY, RAJSKI OWOC O RAJSKIM SMAKU

Macie ochotę na lody z mango albo mus? A może dwa w jednym? Na którąkolwiek opcje się zdecydujecie, połączenie mango, truskawek i pomarańcza będzie niebiańsko pyszne. Mango to narodowy owoc Indii i Filipin, nazywane „owocem Bogów” nie bez powodu. Zachwyca intensywną barwą, niepowtarzalną, jędrną  strukturą, wyjątkową słodyczą i soczystoscią. Desery z niego powstałe są niezwykle delikatne, aksamitne, wprost rozpływają się w ustach. Idealnie nadaje się do koktajli, deserów, a nawet mięsnych czy rybnych dań. Mango przygotowane przeze mnie może być podane na dwa sposoby. Po dokładnym zmiksowaniu i umieszczeniu w lodówce, stanowi kremowy mus, a przechowywane w zamrażarce przeobraża się w sorbetowe lody. Przeważnie trudno mi się zdecydować na jedną wersję, dlatego połowę masy zamrażam, a druga część chłodzę. Wyboru dokonują moje kubki smakowe, w zależności od kaprysu, nastroju i humoru:-)

Składniki

  • 2 dojrzałe mango pokrojone w kostkę i zamrożone
  • 10-12 truskawek zamrożonych
  • 1 pomarancza pokrojony w cząstki i zamrożony
  • 4-5 łyżek mleka kokosowego
  • szczypta kardamonu zielonego
  • opcjonalnie 1/4 łyżeczki soku z cytryny
  • opcjonalnie 2 listki świeżej mięty

Przygotowanie

  • Wszystkie składniki umieśc w blenderze i blenduj do momentu powstania gładkiej masy.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: mango, truskawek, pomarańcza i mleka kokosowego?
MANGO- obfituje w witaminy A i C , kluczowe dla odporności, kondycji skóry i zdrowia oczu. Zawiera takie minerały jak: potas, miedź i żelazo. Ze względu na dużą ilość błonnika doskonale wpływa na pracę systemu trawiennego, zapobiega zaparciom i wspomaga perystaltykę jelit. Charakterystyczne włókna tego owocu mają zdolność absorbowania wody w jelicie i gromadzenia odpadów. Obecny w mango związek roślinny, mangiferyna (nazywana „super przeciwutleniaczem”), ma działanie antyoksydacyjne, przeciwbólowe oraz przeciwzapalne.
TRUSKAWKI- są źródłem witaminy C i B9 oraz manganu i potasu. Zawierają duże ilości przeciwutleniaczy o działaniu przeciwzapalnym. Obfitują w pektyny wspomagające pracę jelit.
POMARAŃCZA- obfituje w witaminę C i B1 oraz potas. Zawarte w niej polifenole, takie jak: hesperydyna i antocyjany mają właściwości przeciwutleniające, redukują szkodliwe wolne rodniki, przeciwdziałają procesom starzenia i chorobom serca. Powinny znaleźć się w diecie osób ze skłonnościami do anemii, gdyż zwiększają przyswajalność żelaza oraz znajdują zastosowanie w zapobieganiu tworzenia się kamieni nerkowych. Występujące w nich białe błonki, znajdujące się pomiędzy cząstkami owocu są źródłem drogocennego dla zdrowia błonnika oraz flawonoidów, potęgujących działanie witaminy C.
MLEKO KOKOSOWE- jest wyśmienitym zastępnikiem śmietany i w przeciwieństwie do niej, nie wywołuje stanów zapalnych w organizmie, a wręcz pomaga je redukować, wykazuje działanie antybakteryjne i przeciwwirusowe. Jest też dobrym źrodłem wielu witamin (A, E, C, B) i minerałów (wapń, magnez, fosfor, potas).

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close