Naleśniki z pieczarkami i szpinakiem

WYJĄTKOWE CECHY

Szpinak zadba o zdrowie kości, pietruszka zapobiegnie anemii a czosnek wzmocni odporność

ZIELONE SAKIEWKI NALEŚNIKOWE O NIEPOWTARZALNEJ ZIOŁOWEJ NUCIE

Naleśniki znamy przede wszystkim w wersji na słodko. Jednak wykorzystanie ich jako bazy do dań z warzywami, serami czy mięsem również stwarza wiele możliwości na przygotowanie zdrowego, pysznego posiłku. Wystarczy jedynie kilka składników tradycyjnego ciasta naleśnikowego wymienić na zdrowsze opcje, wyczarować pełen witamin, aromatyczny farsz a wówczas i naleśnik może stać się hitem zdrowotnego menu.

Składniki

  • 20 pieczarek pokrojone w kostkę
  • ½ cebuli pokrojonej w kostkę
  • 2 duże garście młodych liści szpinaku
  • ¼ szklanki mleka kokosowego
  • garść natki pietruszki drobno pokrojonej
  • 1-2 ząbki czosnku rozgnieciony i odstawiony na 10min. (dlaczego? Przeczytaj poniżej)
  • 1 łyżeczka masła klarowanego
  • niewielki kawałek sera feta
  • szczypta tymianku
  • szczypta cząbru
  • sól kłodawska lub himalajska do smaku

Przygotowanie

  • Składniki ciasta naleśnikowego zmiksuj i odstaw na 20-30min.
  • Jeżeli nie chcesz, aby wszystkie naleśniki były w kolorze zielonym, do części ciasta nie dodawaj szpinaku.
  • W tym czasie przygotuj farsz.
  • Na rozgrzanym maśle podsmaż cebulę, pieczarki, czosnek i zioła.
  • Dodaj mleko, szpinak i doprowadź do wrzenia.
  • Odstaw z ognia, połacz z serem feta, dosól do smaku.
  • Naleśniki po usmażeniu posmaruj farszem i zwiń w formę sakiewek.
  • Do ich przewiązania możesz użyć paseczków z pora, sparzonych gorącą wodą.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: mleka kokosowego, masła klarowanego, szpinaku, sera feta, pietruszki, czosnku, cząbru, tymianku i soli kłodawskiej?
MLEKO KOKOSOWE- jest wyśmienitym zastępnikiem mleka krowiego i w przeciwieństwie do niego, nie wywołuje stanów zapalnych w organizmie, a wręcz pomaga je redukować, wykazuje działanie antybakteryjne i przeciwwirusowe. Jest też dobrym źrodłem wielu witamin (A, E, C, B) i minerałów (wapń, magnez, fosfor, potas).
MASŁO KLAROWANE- nie bez powodu w medycynie ajurwedyjskiej nazywane jest “złotem”. Posiada całą gamę zalet; ma działanie przeciwzapalne, alkalizujące, nawilża tkankę łączna i stawy, usprawnia pamieć. Jest dobrym źrodłem antyoksydantów(przeciwutleniaczy)- witamin A i E, które znakomicie niwelują szkodliwe wolne rodniki, wspaniale regenerują i odżywiają skórę, mogą też korzystnie wpływać na kondycję wzroku. Masło klarowane dzięki obecności witaminy K poprawia stan układu kostnego. Poprzez stymulację enzymów trawiennych wspomaga proces trawienia. Zawiera kwas masłowy, który działa wzmacniająco na ściany jelit i pozytywnie wpływa na ich prawidłową mikroflorę. Jest dobrze tolerowane przez osoby wrażliwe na produkty mleczne, gdyż prawie całkowicie pozbawione jest laktozy i kazeiny. Swoim subtelnym, lekko orzechowym smakiem doskonale podkreśla smak ciast. Dodatkowo jest świetnym tłuszczem do użycia w wysokiej temperaturze, ma jeden z najwyższych punktów dymienia (ok. 235st. C), dzięki temu nie utlenia sie i nie ulega innym toksycznym przemianom. Dla porównania temperatura dymienia oleju rzepakowego to ok, 130 st. C, oleju słonecznikowego ok. 107 st, C, a oliwy z oliwek ok. 191 st. C.
SZPINAK- trudno jest znaleźć warzywo, które zawierałoby więcej drogocennej dla kości witaminy K niż właśnie szpinak. Ponadto obfituje w witaminy A i C, dzięki czemu działa antyoksydacyjnie i unieszkodliwa wolne rodniki. Jest źródłem takich minerałów jak: magnez, żelazo i mangan.
SER FETA- w porównaniu z serem krowim ma mniejsze cząsteczki tłuszczu, dzięki czemu jest łatwiej trawiony, nie obciąża układu pokarmowego i nie wywołuje uszkodzeń śluzówki. Jest znakomitym źródłem witamin z grupy B oraz wapnia i fosforu.
NATKA PIETRUSZKI- posiada właściwości antybakteryjne. Jest źródłem potasu, witaminy C i A oraz witaminy K i kwasu foliowego dzięki czemu może korzystnie wpływa na układ kostny i serce. Zawarta w niej luteina, beta karoten i zeaksantyna wspierają zdrowie oczu.
CZOSNEK- wspomaga układ odpornościowy; zawiera antyoksydanty, usprawnia procesy trawienne, wspomaga obniżanie cholesterolu, ciśnienia, zmniejszając przy tym ryzyko zachorowań na choroby serca. Ważne, aby przed dodaniem go do potrawy najpierw go rozgnieść lub pokroić, w celu zachowania jego wlaściwości zdrowotnych i uwolnienia dobroczynnej allicyny (naturalny związek chemiczny wydzielany przez rosliny, 15 razy silniejszy niz penicylina pod względem działania bakteriobójczego).
CZĄBER- pobudza wydzielanie kwasu żołądkowego niezbędnego do trawienia, działa rozkurczowo, łagodzi wzdęcia i stany zapalne przewodu pokarmowego.
TYMIANEK- ma działanie przeciwbakteryjne, wykrztuśne i rozkurczowe. Usprawnia trawienie i jest pomocny przy niestrawności. Łagodzi stany zapalne i infekcje górnych dróg oddechowych.
SÓL KŁODAWSKA LUB HIMALAJSKA- w przeciwieństwie do zwykłej soli (chlorku sodu) nie jest rafinowana i zawiera około 72 minerały (m.in. magnez, cynk, miedź, potas, selen).

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close