Domowa chałwa, liż palce na zdrowie

WYJĄTKOWE CECHY

słodko, naturalnie - i zdrowo!

CHAŁWA IDEALNA NA PIĘKNE WŁOSY, SKÓRĘ I PAZNOKCIE

Tradycyjna chałwa pochodzi z Iranu, ale jest też popularna w wielu innych rejonach świata. Chałwę w Grecji, robi się na bazie kaszy mannej, w Indiach z gotowanej na mleku marchwi, a w Rosji do jej wyrobu wykorzystuje się mak. Dlaczego warto pokusić się o wykonanie domowej chałwy? Wystarczy przeczytać skład chałwy ze sklepowych półek. Nie dość, że procentowa zawartość sezamu jest niewielka, to dodatek najtańszych tłuszczy, rafinowanego cukru, zagęszczaczy i syropu glukozowego, delikatnie ujmując, pozostawia wiele do życzenia. A do zrobienia zdrowego, wartościowego deseru, wystarczą zaledwie 2 lub 3 składniki: sezam, słonecznik i syrop klonowy. Z sezamu powstanie nie tylko pyszna, słodka przekąska, ale i skarbnica minerałów (magnez, żelazo, miedź, cynk, wapń), witamin, przeciwutleniaczy, białka i błonnika. Skoro może być słodko, naturalnie i zdrowo – dlaczego nie?!

Składniki

  • 1 szklanka ziaren sezamu bio
  • 2/3 szklanki ziaren słonecznika bez tłuszczu i innych dodatków
  • 3-4 łyżki syropu klonowego
  • opcjonalnie 2 łyżki pistacji
  • opcjonalnie szczypta świeżej wanilii

Przygotowanie

  • Na rozgrzanej, suchej patelni delikatnie podpraż sezam, następnie słonecznik (osobno), około 3 minut, ciągle mieszając, aby zapobiec przypaleniu (wówczas ziarna nabiorą goryczy).
  • Po wystygnięciu nasiona umieść w blenderze, dodaj syrop klonowy i opcjonalnie wanilię.
  • Blenduj około 15 sek. na wysokich obrotach, do momentu aż z masy wytrąci się tłuszcz, będzie można to usłyszeć po dżwięku (uważaj, aby nie blendować do konsystencji masła). Opcjonalnie dodać rozkruszone orzechy i ewentualnie większą ilość syropu klonowego.
  • Z powstałej masy formuj dowolne kształty, mocno ubijając i ściśle owijając folią spożywczą. Masę można również umieścić w kubeczku, również mocno ugniatając.
  • Umieść w lodówce na przynajmniej 2-3 godz. (optymalnie całą noc). Z wierzchu posyp orzechami.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: sezamu, słonecznika i syropu klonowego?
ZIARNA SEZAMU – są skarbnicą zdrowia. Charakteryzują się dużą zawartością białka, witaminy E , magnezu, wapnia, żelaza i cynku. Obniżają poziom cholesterolu, glukozy we krwi, korzystnie wpływają na skórę, redukują stres oksydacyjny (który jest najczęstszą przyczyną powstawania komórek nowotworowych).
ZIARNA SŁONECZNIKA – są źrodłem witaminy E oraz witamin z grupy B, co korzystnie wpływa na kondycję skóry i funkcjonowanie układu nerwowego. Dzięki zawartości takich minerałów jak selen i cynk doskonale usprawniają pracę układu odpornościowego i zwiększają zdolność zwalaczania wszelkich infekcji. Obfitują w drogocenny dla zdrowia błonnik.
SYROP KLONOWY – w przeciwieństwie do cukru rafinowanego jest mniej przetworzony, zawiera spore ilości takich minerałów jak: mangan, cynk, potas, magnez, wapń, witaminy z grupy B (zwłaszcza B2). Jest prawdziwą skarbnicą antyoksydantów, które redukują wolne rodniki odpowiedzialne za przyspieszanie procesów starzenia, uszkadzanie tkanek i rozwój stanów zapalnych. Jego zdolność zwalczania wolnych rodników jest podobna jak w brokułach i jabłkach. Posiada równiez nieco niższy indeks glikemiczny od zwykłego cukru, dzięki czemu nie powoduje aż tak gwałtownego wyrzutu insuliny.
DLACZEGO DO PRZEPISU NIE UŻYŁAM MIODU:
MIÓD – jest produktem ogromnie wartościowym i odżywczym, nie należy go jednak poddawać obróbce termicznej. Miód pod wpływem podgrzania wyzwala toksynę zwaną hydroksymetylofurfuralem (HMF), staję się on również trudny do strawienia.

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close