Jeżynowa eksplozja

WYJĄTKOWE CECHY

Jeżyny mogą wpływać na hamowanie rozwoju drożdży i przy tym wspomagać terapię grzybicy

Czarna bomba witaminowa

Jeżyny zdecydowanie możemy zaliczyć do najsmaczniejszych, ale i najzdrowszych owoców. Swoją intensywną, tajemniczą barwę zawdzięczają barwnikowi- antocyjaninie i to właśnie ona nadaje im niezwykłej, przeciwutleniającej mocy. Dodatkowo spore ilości witaminy K wspomagają procesy krzepnięcia krwi i stoją na straży prawidłowego rozwoju kości. Jeśli chodzi o zawartość minerałów jakie skrywają w sobie jeżyny to na sczególną uwagę zasługuje mangan, odgrywający istotną rolę w meatabolizmie cholesterolu, aminokwasów oraz węglowodanów. Ciemnopurpurowe owoce stanowią rownież doskonałą przekąskę dla osób dbających o sylwetkę, dzięki błonnikowi zapobiegają gwałtownemu wyrzutowi insuliny do krwi.

Składniki

  • 150g jeżyn
  • 1 szklanka mleka kokosowego
  • 2-3 łyżki nasion chia
  • 1 dojrzały banan

Przygotowanie

  • Do mleka dodaj kilka jeżyn, banana i zmiksuj na gładko, następnie dodaj nasionka chia, dokładnie wymieszaj i odstaw na 1-2 godz.
  • Gdy masa zgęstnieje podawaj z pozostałymi jeżynami i niewielką ilością jogurtu naturalnego.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU OPRÓCZ DROGOCENNYCH JEŻYN UŻYŁAM: mleka kokosowego, nasion chia oraz banana?
MLEKO KOKOSOWE- jest wyśmienitym zastępnikiem śmietany i w przeciwieństwie do niej, nie wywołuje stanów zapalnych w organizmie, a wręcz pomaga je redukować, wykazuje działanie antybakteryjne i przeciwwirusowe. Jest też dobrym źrodłem wielu witamin (A, E, C, B) i minerałów (wapń, magnez, fosfor, potas).
NASIONA CHIA- to małe ziarenka o dużej mocy. Dzięki zawartości antyoksydantów, redukują szkodliwe wolne rodniki, co korzystnie wpływa m.in. na opóźnienie procesów starzenia. Obfitują w imponujące ilości błonnika, za który będą wdzięczne nasze jelita. Nasiona są też dobrym źródłem kwasów omega 3, które są niezbędne  dla wzrostu komórek, odporności organizmu i zdrowego serca.
BANAN- jest źródłem potasu, niezbędnego dla zdrowia serca i nerek. Zawiera antyoksydanty, chroniące przed uszkodzeniami komórek. Obfituje w korzystne dla zdrowia błonnik, również pektyny.

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close