Zdrowe ciastko czekoladowe w 10 min.

WYJĄTKOWE CECHY

Ciastko, które zadba o piękną skórę, wspomoże pamięć i koncentrację.

SZYBKA SŁODYCZ NIE MUSI BYĆ NIEZDROWA

Czasami przepełnia nas nieodparta ochota na słodkości. Co zrobić, kiedy nie mamy upieczonego zdrowego ciasta a jedyną alternatywą są sklepowe batoniki? Wykonać błyskawiczny deser z zaledwie 3 składników. Potrzebujemy do niego banana, masła migdałowego i kakao. Tak niewiele, a taka rozkosz! Będziecie zaskoczeni kremową konsystencją i powstałym smakiem. Czekoladowe ciastko wprost rozpływa się w ustach. Nie zawiera dodatku rafinowanego cukru, obfituje w antyoksydanty i zdrowe tłuszcze. Pokusom nieraz można ulec, ale w mądry i zdrowy sposób:-)

Składniki

  • 1 dojrzały banan
  • 2 łyżki masła migdałowego (składającego się jedynie z migdałów)
  • 2-3 łyżki gorzkiego kakao
  • kilka orzechów laskowych
  • opcjonalnie ½ jabłka , obranego i pokrojonego w talarki

Przygotowanie

  • Banana, masło migdałowe i kakao zmiksuj na gładką masę.
  • Foremkę wysmaruj niewielką ilością tłuszczu lub wyłóż papierem do pieczenia.
  • Masę umieść w foremce, jeśli używasz jabłek ułóż kilka plasterków na wierzchu.
  • Piecz w temp. 180st.C przez ok. 10-13 min.
  • Po wyciągnięciu z piekarnika udekoruj orzechami.

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: banana, masła migdałowego, kakao i orzechów laskowych?
BANAN- jest źródłem potasu, niezbędnego dla zdrowia serca i nerek. Zawiera antyoksydanty, chroniące przed uszkodzeniami komórek. Obfituje w korzystne dla zdrowia błonnik, również pektyny.
MASŁO MIGDAŁOWE- jest dobrym źródłem witaminy E, B2 oraz miedzi, fosforu, manganu i magnezu. Obfituje w drogocenne antyoksydanty, które unieszkodliwiają wolne rodniki. Korzystnie wpływa na obniżanie ciśnienia, cholesterolu i poziomu cukru we krwi.
KAKAO- jest rodzajem superżywności, zawierającej jedną z najwiekszych ilości mineralów ( głównie magnezu i żelaza) ze wszystkich dostępnych na ziemi produktów. Zawiera dobroczynne antyoksydanty- flawonoidy, dzięki czemu niweluje wolne rodniki, zapobiegając procesom przedwczesnego starzenia. Wpływa na zdrowie serca, obniża poziom cholesterolu, poprawia pamięć i koncentrację.
ORZECHY LASKOWE- są źródłem manganu, miedzi oraz dużej ilości witaminy E, która działa antyoksydacyjnie i chroni przed chorobami serca. Korzystnie wpływają na odporność, układ krwionośny i nerwowy. Wysoka zawartość błonnika, kwasów tłuszczowych i magnezu normalizują ciśnienie krwi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close