Makaron z brokułami w 10 minut

WYJĄTKOWE CECHY

Brokuł wspomaga odporność, pracę mózgu oraz zapobiega nowotworom

WYJĄTKOWA MOC BROKUŁ W PYSZNYM WYDANIU

Przepis jest bardzo łatwy do wykonania i właściwie błyskawiczny, ale cała jego magia tkwi właśnie w jego prostocie. Ciekawy pomysł na szybki obiad z dużą dawką zdrowego warzywa o właściwościach przeciwnowotworowych, antyzapalnych, korzystnie wpływającego na stan układu pokarmowego. Mowa tu o brokułach, które w połączeniu z czosnkiem i oliwą nigdy nie zawodzą, a odrobina startej skórki z cytryny dodaje daniu świeżości. Dla miłośników ostrzejszych smaków, świetnym dopełnieniem bedą płatki chilli.

Składniki

  • 2 główki brokuła pokrojonego w małe różyczki
  • 3 ząbki czosnku rozgniecionego i odstawionego na 10min. (dlaczego? Przeczytaj poniżej)
  • ½ łyżeczki świeżo startej skórki z cytryny
  • 3-4 łyżki masła klarowanego
  • 1-2 łyżeczki płatków chilli
  • sól kłodawska lub himalajska do smaku
  • opcjonalnie 1-2 łyżeczki oliwy z oliwek

Przygotowanie

  • Brokuły gotuj przez 2-3 min, wyciągnij z wody, a następnie ugotuj w niej makaron (al dente).
  • W międzyczasie na rozgrzanym maśle klarowanym delikatnie podsmaż czosnek, płatki chilli i na koniec skórkę z cytryny.
  • Następnie dodaj ugotowany makaron wraz z niewielką ilościa wody, w której gotowały się brokuły i makaron (taka woda zawiera minerały, których część wytrąciła się podczas gotowania).
  • Wszystko wymieszaj.
  • Jeżeli lubisz smak oliwy z oliwek, możesz ją dodać na talerzu (korzystniejsze jest jej spożycie bez poddawania jej wysokiej temperaturze).

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: brokułów, czosnku, masła klarowanego, skórki z cytryny i soli kłodawskiej?
BROKUŁY- są źródłem witaminy K, C, A, B9 oraz fosforu, selenu i dobroczynnego dla jelit błonnika. Obecny w nich potas redukuje ciśnienie krwi, a wapń wpływa korzystnie na układ kostny. Zawierają flawonoid-kemferol, dzięki któremu łagodzą stany zapalne w organizmie. Mogą wspierać prawidłowe funkcjonowanie układu immunologicznego, pracę mózgu oraz utrzymanie optymalnego poziomu cukru we krwi. Zajmują pierwsze miejsce wśród warzyw o najwyższym potencjale antynowotworowym.
CZOSNEK- wspomaga układ odpornościowy; zawiera antyoksydanty, usprawnia procesy trawienne, wspomaga obniżanie cholesterolu, ciśnienia, zmniejszając przy tym ryzyko zachorowań na choroby serca. Ważne, aby przed dodaniem go do potrawy najpierw go rozgnieść lub pokroić, w celu zachowania jego wlaściwości zdrowotnych i uwolnienia dobroczynnej allicyny (naturalny związek chemiczny wydzielany przez rosliny, 15 razy silniejszy niz penicylina pod względem działania bakteriobójczego).
MASŁO KLAROWANE- nie bez powodu w medycynie ajurwedyjskiej nazywane jest “złotem”. Posiada całą gamę zalet; ma działanie przeciwzapalne, alkalizujące, nawilża tkankę łączna i stawy, usprawnia pamieć. Jest dobrym źrodłem antyoksydantów(przeciwutleniaczy)- witamin A i E, które znakomicie niwelują szkodliwe wolne rodniki, wspaniale regenerują i odżywiają skórę, mogą też korzystnie wpływać na kondycję wzroku. Masło klarowane dzięki obecności witaminy K poprawia stan układu kostnego. Poprzez stymulację enzymów trawiennych wspomaga proces trawienia. Zawiera kwas masłowy, który działa wzmacniająco na ściany jelit i pozytywnie wpływa na ich prawidłową mikroflorę. Jest dobrze tolerowane przez osoby wrażliwe na produkty mleczne, gdyż prawie całkowicie pozbawione jest laktozy i kazeiny. Swoim subtelnym, lekko orzechowym smakiem doskonale podkreśla smak potraw. Dodatkowo jest świetnym tłuszczem do użycia w wysokiej temperaturze, ma jeden z najwyższych punktów dymienia (ok. 235st. C), dzięki temu nie utlenia sie i nie ulega innym toksycznym przemianom. Dla porównania temperatura dymienia oleju rzepakowego to ok, 130 st. C, oleju słonecznikowego ok. 107 st, C, a oliwy z oliwek ok. 191 st. C.
SKÓRKA Z CYTRYNY- jest żródłem witaminy C, która działa antyoksydacyjnie, unieszkodliwiając wolne rodniki i przeciwdziałając procesom starzenia. Odświeża oddech, alkalizuje organizm (odkwasza) i usprawnia pracę systemu trawiennego.
SÓL KŁODAWSKA LUB HIMALAJSKA- w przeciwieństwie do zwykłej soli (chlorku sodu) nie jest rafinowana i zawiera około 72 minerały (m.in. magnez, cynk, miedź, potas, selen).

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close