Najpyszniejszy deser czekoladowy, bez cukru

WYJĄTKOWE CECHY

Prosty przepis na zdrową słodycz - witaminowa bomba, pełna magnezu, błonnika i antyoksydantów!

NIEBIAŃSKA UCZTA CZEKOLADOWA BEZ CZEKOLADY

Ktokolwiek skosztował tego deseru był przekonany, że zajada czekoladę w czystej postaci. Nic bardziej mylnego, deser zawiera jedynie 2 łyżki gorzkiego kakao, a jest satysfakcjonujący dla największych miłośników, wszystkiego co czekoladowe. I co najważniejsze, nie zawiera żadnego dodatku cukru, cała słodycz pochodzi z owoców. Awokado nadaje aksamitną konsystencję płynnej czekolady i wraz z malinami, jagodami, gruszką i kiwi sprawia, że jest to nie tylko uczta dla podniebienia, ale i witaminowa bomba, pełna magnezu, błonnika i antyoksydantów. Prosty przepis na zdrową słodycz. Równie pyszny, co efektowny.

Składniki

  • 2 średnie banany
  • 2 dojrzałe awokado
  • 1-2 gruszki 2 jeśli zależy nam na większej słodyczy plus dodatkowa gruszka do dekoracji
  • 2 dojrzałe kiwi
  • maliny jagody do dekoracji
  • opcjonalnie płatki migdałów do dekoracji
  • 2-3 łyżki prawdziwego gorzkiego kakao

Przygotowanie

  • Banany, awokado, gruszki, kiwi i kakao zblenduj na gładką masę, udekoruj malinami, jagodami i ewentualnie płatkami migdałowymi.
  • Zamiast gruszek można też użyć świeżych owoców figi (3-4 sztuki).

Dodatkowe informacje

DLACZEGO DO PRZEPISU UŻYŁAM: kakao, awokado, bananów, gruszek, malin, jagód i kiwi?…bo…
KAKAO – jest rodzajem superżywności, zawierającej jedną z najwiekszych ilości mineralów ( głównie magnezu i żelaza) ze wszystkich dostępnych na ziemi produktów. Zawiera dobroczynne antyoksydanty- flawonoidy, dzięki czemu niweluje wolne rodniki, zapobiegając procesom przedwczesnego starzenia. Wpływa na zdrowie serca, obniża poziom cholesterolu, poprawia pamięć i koncentrację.
AWOKADO – jest żródłem witaminy K, C, E, witamin z grupy B oraz kwasu foliowego i potasu (zawiera więcej potasu niż banany). Zawarte w nim antyoksydanty, takie jak: luteina i zeaksantyna korzystnie wpływają na wzrok. Obfituje w dobre tłuszcze, w tym kwasy tłuszczowe omega 3 oraz dobroczynny dla jelit błonnik. Spożywanie awokado może też obniżać poziom cholesterolu.
BANAN – jest doskonałym zamiennikiem dla rafinowanego cukru, zawiera witaminę C, potas, przeciwutleniacze oraz dobroczynny dla jelit błonnik.
GRUSZKA – jest źródłem witaminy C, K oraz miedzi i potasu. Zawartość błonnika wspomaga pracę jelit i odpowiada za utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi. Obecność luteiny i zeaksantyny odgrywa istotną rolę w zdrowiu oczu.
MALINY – są dobrym źródłem witaminy C, K oraz manganu. Poza witaminą C zawierają także takie antyoksydanty jak: kwercetyna i kwas elagowy, dzięki czemu unieszkodliwiają wolne rodniki. Obfitują w błonnik i maja niski indeks glikemiczny, co wpływa na obniżenie poziomu cukru we krwi. Działają przeciwzapalnie i mogą korzystnie wpływać na dolegliwości związane z artretyzmem.
JAGODY – obfitują we flawonoidy i przeciwutleniacze, zapobiegając uszkodzeniom komórek. Zawierają witaminę C i potas. Wykazują działanie przeciwzapalne i ochronne na serce.
KIWI – zawiera spore ilości witaminy C i antyoksydantów, dzięki czemu znajduje zastosowanie przy leczeniu astmy i wspomaganiu systemu odpornościowego. Ze względu na obecny błonnik znakomicie wpływa na procesy trawienne. Jest źródłem zeaksantyny i luteiny istotnych dla zdrowia oczu.

Przedstawione przeze mnie materiały w żadnym wypadku nie są poradami medycznymi. Stanowią jedynie zbiór informacji i nie służą do diagnostyki medycznej. Użycie opisanych metod, substancji czy jakichkolwiek wskazówek wymaga konsultacji lekarskiej. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za skutki zastosowania zawartych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu




Close
AromatZdrowia.pl © Copyright 2021. All rights reserved.
Close